Ogólne Warunki Sprzedaży

  1. DEFINICJE

OWS – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (dalej OWS), określają prawa i obowiązki stron umów sprzedaży i dostawy towarów oraz usług, których dostawcą jest Sprzedawca.

Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży zawierana między Sprzedawcą, a Kupującym na podstawie akceptacji Oferty. Zależnie od Towaru oraz Kupującego, jako Umowę traktuje się Ofertę zaakceptowaną przez Kupującego lub osobny dokument Umowy przygotowany na podstawie wcześniej zaakceptowanej Oferty.

Sprzedawca – Grzegorz Giebień prowadzący działalność gospodarczą pod firmą PNEUMA Grzegorz Giebień ze stałym miejscem wykonywania działalności po adresem: Szczytniki nad Kaczawą 17, 59-216 Kunice, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej od dnia 01.01.2012 r., NIP: 6912160989, REGON: 021785157.

Kupujący – Konsument lub Przedsiębiorca korzystający z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w ramach serwisu internetowego lub zawierający ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży na odległość,

Konsument – konsument w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny tj. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub – w wypadkach przewidzianych przez przepisy prawa – ograniczoną zdolność do czynności prawnych, zawierająca ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży lub korzystająca z usług świadczonych przez Sprzedawcę w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorca – przedsiębiorca w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zawierający ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży lub korzystający z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną,

Towar – rzeczy ruchome, usługi, dobra, które mają być sprzedane na podstawie umowy sprzedaży, pomiędzy Sprzedającym a Kupującym.

Zapytanie ofertowe – oświadczenie woli Kupującego, stanowiące ofertę zawarcia Umowy
ze Sprzedawcą. W Zamówieniu określany jest przede wszystkim Przedmiot Umowy (rodzaj, parametry, ewentualne wyposażenie dodatkowe),

Oferta – pisemne oświadczenie Sprzedającego składane w konsekwencji Zapytania ofertowe, złożone Kupującemu po jego otrzymaniu wraz z określeniem, co najmniej Ceny Towaru, sumarycznej wartości zamówionego Towaru, terminu realizacji, miejsca i warunków dostawy/odbioru oraz warunków płatności. W zależności od rodzaju Towaru oraz Kupującego Oferta może być traktowana jako Umowa Sprzedaży.

Cena – kwota netto wyrażona w polskich złotych, każdorazowo określona szczegółowo w Ofercie, którą Kupujący jest zobowiązany uiścić na rzecz Sprzedawcy,

Siła wyższa – zdarzenie nagłe, nadzwyczajne, którego żadna ze Stron nie mogła przewidzieć i któremu nie można było zapobiec (w szczególności konflikt zbrojny, epidemia, decyzje władz, strajk, stan wyjątkowy).

Towar Specjalny – rzecz ruchoma, będąca przedmiotem sprzedaży, która ze względu na swoje indywidualne właściwości (w tym w szczególności ze względu na specyfikację, sposób wytworzenia na indywidualne zamówienie, unikatowość czy ograniczoną dostępność) podlega szczególnym zasadom sprzedaży uwzględnionym w postanowieniach OWS,

Towar Outletowy – rzecz ruchoma, będąca przedmiotem sprzedaży, której, poszczególne wskazane przez Sprzedawcę cechy, odbiegają od standardowego Towaru tego typu.

Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny,

Załącznik nr 1 (Formularz Reklamacji) – dołączony do OWS wzór formularza umożliwiającego złożenie reklamacji (do pobrania na dole strony),

Załącznik nr 2 – dołączony do OWS wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży (do pobrania na dole strony),

Załącznik nr 3 – dołączona do OWS klauzula informacyjna (do pobrania na dole strony).

 

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
    • Informacje zamieszczane na stronie internetowej Sprzedawcy, katalogach, broszurach, ulotkach reklamach i innych publikacjach, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Publikacje dotyczące produktów oferowanych przez Sprzedającego mają charakter poglądowy. Szczegółowe dane techniczne podawane w publikacjach mogą w każdym czasie ulec zmianie.
    • Przed akceptacją Oferty Kupujący powinien dokonać wszelkiej staranności w wyborze zamawianego Towaru. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności w przypadku błędnego podania rodzaju, parametrów czy przeznaczenia zamawianego Towaru.
    • W celu zwarcia umowy sprzedaży niezbędne jest złożenie Zapytania ofertowego za pomocą funkcjonalności w serwisie internetowym prowadzonym przez Sprzedawcę, Zapytania złożonego w formie wiadomości e-mail, telefoniczne lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej, następnie otrzymanie Oferty przygotowanej przez Sprzedawcę, akceptacja Oferty oraz niniejszego OWS.
    • Umowa zostaje zawarta na warunkach określonych w Ofercie oraz niniejszym OWS.
    • Umowa zostaje zawarta w momencie pisemnej akceptacji Oferty przez Kupującego.
    • Umowa zostaje zawarta pod warunkiem zapłaty przez Kupującego na rzecz Sprzedawcy zaliczki lub zadatku, w wysokości wskazanej w Ofercie oraz w terminie w nim określonym, jeżeli Sprzedawca wskazał w Ofercie którąś z ww. form przedpłaty. O charakterze wpłacanej kwoty przesądza jej nazwa określona w Ofercie. Dokument potwierdzający wpłatę zadatku z informacją, iż jest to faktura zaliczkowa lub zaliczka nie zmienia charakteru uiszczanej kwoty. Za dzień zapłaty uznaje się datę wpływu środków na konto Sprzedawcy.
    • Postanowienia OWS dotyczące Konsumentów stosuje się również do Przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), który zawiera Umowę sprzedaży związaną bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, gdy jednocześnie z treści Umowy sprzedaży lub Oferty wynika, że nie posiada ona dla takiego przedsiębiorcy charakteru zawodowego. Weryfikacja tego, czy dana czynność ma zawodowy charakter, będzie odbywać się w szczególności w oparciu o dane z CEiDG w zakresie przedmiotu prowadzonej działalności na podstawie kodów PKD. Wobec kupującego, o którym mowa powyżej nie stosuje się art. 558§1 zdanie drugie oraz 563 oraz art. 567 § 2 Kodeksu cywilnego.

 

  1. CENA
    • Ceną jest to kwotą netto wyrażoną w polskich złotych, każdorazowo określona szczegółowo w Ofercie, którą Kupujący jest zobowiązany uiścić na rzecz Sprzedawcy.
    • W przypadku wątpliwości dotyczących Ceny, ostateczna Cena Towaru wskazana jest ostatecznej Ofercie zaadaptowanej przez Kupującego.
    • Ceny wskazane przez Sprzedającego są zawsze cenami netto, do których zostanie doliczony podatek od towarów i usług, według stawek obowiązujących w dniu wystawiania faktury.
    • Kupujący zobowiązany jest do uiszczenia należności wynikających z kupna Towaru, w terminie wskazanym na fakturze.
    • Za dzień zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania środków na rachunku bankowym Sprzedawcy lub dzień zapłaty gotówką, jeżeli Sprzedawca dopuścił taką możliwość.
    • W przypadku dokonywania płatności za Towar w walucie innej niż waluta pierwotnie wskazana w Ofercie, Cena Towaru zostanie przewalutowana na walutę płatności zgodnie z kursem wymiany walut obowiązującym w Banku Sprzedawcy. Wszelkie różnice wynikające z przewalutowania, w tym ewentualne koszty lub prowizje bankowe, obciążają Kupującego. Kupujący oświadcza, że jest świadomy możliwości wahań kursów walutowych i związanych z tym potencjalnych różnic w wartości kwoty płatności.

 

  1. DOSTARCZENIE TOWARU
    • Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia Towaru powstałe w trakcie transportu Towaru od Sprzedawcy do Kupującego.
    • Terminy dostaw wynikające z uzgodnień między stronami, mogą ulec zmianie w przypadku zdarzeń, za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności.
    • Koszty dostawy naliczane są zgodnie z aktualnymi cennikami dostaw i zależą od wagi oraz rozmiarów Towaru. Koszty dostawy ponosi Kupujący, koszty dostawy, każdorazowo wskazywane są w Ofercie.
    • Kupujący zobowiązuje się odebrać zamówiony Towar, zgodnie z terminem wskazanym przez dostawcę.

 

  1. GWARANCJA
    • Sprzedający udziela gwarancji na sprzedawany Towar.
    • Szczegóły zasad oraz procedury gwarancyjnej wynikają z karty gwarancyjnej dołączonej do przesyłki z Towarem objętym gwarancją albo z oświadczenia gwarancyjnego udostępnionego przez gwaranta.
    • Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą, z tytułu niezgodności Towaru z Umową.

 

       6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY/RĘKOJMIA

    • Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą, o którym mowa w pkt.2 ust. 2.7 OWS, w razie braku zgodności Towaru z Umową, jeżeli wada została stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia dostarczenia Towaru Kupującemu, zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu. Towar jest zgodny z Umową, w przypadkach wskazanych w art. 43b Ustawy.
    • Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak określonych cech Towaru Outletowego z Umową, jeżeli Kupujący, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru Outletowego wskazana przez Sprzedawcę odbiega od standardowego Towaru tego typu, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru, tj. wyraził zgodę na kupno Towaru Outletowego.
    • Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Kupujący może zażądać jego naprawy lub wymiany. Reklamacja powinna zawierać: dane Kupującego, informacje dotyczące Towaru i Zamówienia, opis i data powstania wady Towaru oraz żądanie Kupującego. Kupujący zobowiązany jest również do przekazania oryginału lub kopii dowodu zakupu albo innego dowodu potwierdzającego dokonanie zakupu reklamowanego Towaru.
    • W celu ułatwienia procedury reklamacyjnej, Sprzedawca udostępnia na stronie serwisu internetowego Formularz Reklamacji, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego OWS.
    • Reklamacje należy składać:
    • a) w przypadku formy papierowej – korespondencyjnie na adres Sprzedawcy: Szczytniki nad Kaczawą 17, 59-216 Kunice,

      b) w przypadku formy poczty elektronicznej – na adres e-mail Sprzedawcy: biuro@pneuma.pl

    • Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji złożonej przez Kupującego w terminie 14 dni od jej otrzymania. W przypadku nieudzielenia informacji w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, uważa się, że Sprzedawca uznał reklamację.
    • Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Kupujący żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Kupujący żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
    • Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Kupującego powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
    • Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Kupującego o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Kupujący go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
    • Kupujący udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Kupującego Towar na swój koszt.
    • Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:

a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową, zgodnie z pkt 7 niniejszego paragrafu,

b) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową,

c) brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową,

d) brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z praw opisanych w pkt. 3 niniejszego paragrafu,

e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.

    • Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
    • Sprzedawca zwraca Kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o obniżeniu ceny.
    • Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy, Kupujący może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Kupującego wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Kupujący zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.
    • W razie odstąpienia od Umowy Kupujący niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Kupującemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
    • Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
    • Postanowienia niniejszego punktu nie mają zastosowania do Przedsiębiorcy (z wyłączeniem Przedsiębiorcy, o którym mowa w punkcie 2 ust. 2.7 OWS. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Kupujących będących Przedsiębiorcami zostaje całkowicie wyłączona.

 

  1. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
    • Kupującemu będącemu Konsumentem oraz Przedsiębiorcą, o którym mowa w punkcie 2 ust. 2.7 OWS, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży jako umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru, chyba że zastosowanie ma wyłączenie, o którym mowa w pkt 7.9 niniejszego punktu.
    • Skorzystanie z uprawnienia, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, wymaga złożenia przez Kupującego we wskazanym terminie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży:

      a) w przypadku formy papierowej – korespondencyjnie na adres Sprzedawcy: Szczytniki nad Kaczawą 17, 59-216 Kunice,

      b) w przypadku formy poczty elektronicznej – na adres e-mail Sprzedawcy: biuro@pneuma.pl

    • W celu ułatwienia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, Sprzedawca udostępnia na stronie swojego serwisu internatowego wzór oświadczenia stanowiący Załącznik nr 2 do niniejszych OWS.
    • Odstępując od Umowy Sprzedaży Kupujący zobowiązany jest do zwrotu Towaru wraz z oryginałem lub kopią dowodu zakupu albo innym dowodem potwierdzającym dokonanie zakupu zwracanego Towaru, w terminie 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Zwroty Towarów objętych oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wysyłane na koszt Sprzedawcy lub za pobraniem, nie będą przyjmowane przez Sprzedawcę.
    • Koszty wysyłki zwracanego Towaru ponosi Kupujący.
    • Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
    • Sprzedawca zwraca Kupującemu cenę Towaru oraz koszty dostawy poniesione przez Kupującego przy zakupie Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy sposób dostarczenia Towaru oferowany przez Sprzedawcę), nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od Umowy.
    • Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący przy zakupie Towaru, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
    • Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży, o którym mowa w niniejszym paragrafie, nie przysługuje w przypadku:
  2. świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży i przyjął to do wiadomości,
  3. umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży,
  4. umów Sprzedaży, których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb – Towar Specjalny,
  5. Umów Sprzedaży, których przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  6. Umów Sprzedaży, których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli po dostarczeniu opakowanie zostało otwarte przez Kupującego,
  7. szczególnych Umów Sprzedaży, których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  8. umów, w których Kupujący wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji, przy czym jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Kupujący żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji – prawo odstąpienia od umowy przysługuje Kupującemu w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy,
    • Szczegóły dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży – jako umowy zawartej na odległość – określają przepisy Ustawy.
    • Postanowienia niniejszego paragrafu nie stosuje się do Kupujących będących Przedsiębiorcami, w ich przypadku prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży jest wyłączone – co nie dotyczy Przedsiębiorców, o których mowa w punkcie 2 ust. 2.7 OWS.

 

  1. KARY UMOWNE
    • Kupujący będący przedsiębiorcą zobowiązany jest do zapłaty Sprzedającemu kary umownej za odstąpienie od umowy z przyczyn niezależnych od Sprzedającego, w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy, w wysokości 20% ceny podwyższonej o należny podatek od towarów i usług. Zapłata kary umownej nie zwalnia Kupującego z obciążenia rzeczywistymi kosztami, które powstały do momentu odstąpienia od umowy z przyczyn niezależnych od Sprzedającego.

 

  1. WYPOŻYCZENIE TOWARU
  • Sprzedawca prowadzi usługę wypożyczenia Towaru w celach testowych.
  • Wypożyczenie Towaru dotyczy wyłączenie określonej grupy Towarów z oferty Sprzedawcy.
  • O możliwości wypożyczenia Towaru w celach testowych każdorazowo, decyduje wyłącznie Sprzedawca.
  • W celu ustalenia możliwości oraz zasad wypożyczenia Towaru w celach testowych, każdorazowo należy kontaktować się ze Sprzedawcą.
  • Wypożyczenie Towaru w celach testowych odbywa się na podstawie formularza zamówienia testowego. Formularz testowy określa warunki dostawy Towaru, płatności, okresu wypożyczenia oraz danych wypożyczającego.
  • Sprzedawca zastrzega, że Towary wypożyczone w celach testowych pozostają własnością Sprzedającego do momentu zapłaty 100% wartości faktury zakupu VAT. Ryzyko zagubienia lub uszkodzenia produktu w trakcie transportu lub testów leży po stronie wypożyczającego. W przypadku utraty lub uszkodzenia Towarów, wypożyczający pokryje koszt Towaru zgodnie z Ceną wskazaną w formularzu zamówienia testowego. W przypadku zwrotu Towarów muszą zostać zachowane oryginalne opakowania oraz załączona dokumentacja i instrukcje które są zawarte w opakowaniu. Widoczne ślady użytkowania, takie jak zarysowania, otarcia lub trudno usuwalne zabrudzenia, spowodują naliczenie opłaty w wysokości wartości produktu według Ceny wskazanej w formularzu zamówienia testowego.
  • Koszty dostawy niezbędne w celu dostarczenia Towaru do wypożyczającego, w obu kierunkach, pokrywa wypożyczający.

 

  1. DANE OSOBOWE
    • Sprzedawca jest Administratorem danych osobowych Kupujących oraz osób reprezentujących/działających w imieniu Kupującego.
    • Sprzedawca jako Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz innymi właściwymi przepisami o ochronie danych osobowych.
    • Wszelkie szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym w szczególności cele i podstawy prawne przetwarzania oraz prawa Kupujących jako osób, których dane osobowe dotyczą, zostały zawarte w Klauzuli informacyjnej stanowiącej Załącznik nr 3 do OWS.

 

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    • Kupujący nie jest uprawniony do przeniesienia praw i obowiązków wynikających z Umowy na osobę/podmiot trzeci bez zgody Sprzedawcy, wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
    • Jeżeli zakup będzie finansowany przez podmiot inny niż Kupujący, postanowienia Oferty, Umowy wraz z OWS, stosuje się odpowiednio.
    • Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego OWS. Zmiany wchodzą w życie w momencie wyraźnie wskazanym przez Sprzedającego, nie wcześniej niż po 7 dniach od dnia ich ogłoszenia, chyba że wprowadzenie zmian jest konieczne dla zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami. Zapytania Ofertowe złożone przed wejściem w życie zmian, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich składania.
    • Strony zgodnie ustalają, że gdyby którekolwiek postanowienie niniejszego OWS, Oferty lub Umowy, okazało się nieważne/nieskuteczne, wówczas OWS, Oferta lub Umowa zachowuje moc obowiązującą w pozostałym zakresie, a na miejsce postanowień nieważnych/nieskutecznych wchodzą postanowienia ważne/skuteczne, które są w swoim celu najbardziej zbliżone do postanowień uznanych za nieważne/nieskuteczne.
    • Strony zobowiązują do polubownego rozwiązywania wszelkich sporów powstałych w związku z realizacją niniejszego OWS, Umowy lub Oferty a w razie braku porozumienia Strony zgodnie ustalają, iż sądem właściwym do rozstrzygania spraw spornych będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy, a w przypadku Kupującego będącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta – sąd właściwy według zasad ogólnych.
    • W sprawach nieuregulowanych OWS, Umową lub Ofertą zastosowanie będą miały przepisy prawa polskiego.
Scroll to Top