Zmniejsz zużycie sprężonego powietrza przy czyszczeniu zderzaków

Jeśli masz podobne zastosowanie i chciałbyś dowiedzieć się więcej,

zadzwoń 501 642 025 lub napisz biuro@pneuma.pl

Sterowanie przepływem sprężonego powietrza

$5.012,28 rocznych oszczędności w obszarze sprężonego powietrza przy czyszczeniu zderzaków przed malowaniem

Producent zderzaków samochodowych zainstalował nóż powietrzny jonizujący “Super” 1524mm w obszarze czyszczenia przed kabiną lakierniczą. Zderzaki wjeżdżają do tego obszaru w takiej samej orientacji, w jakiej są transportowane przed montażem do samochodu, poruszając się z prędkością 3 m na minutę w odstępie 305 mm między sobą. Zderzaki są omiatane strumieniem powietrza przez 10 sekund. Przez 6 sekund nie ma żadnego zderzaka w strumieniu powietrza zjonizowanego. Operacja jest wykonywana 24 godziny na dobę w systemie trzyzmianowym.

 

Nóż powietrzny jonizujący “Super” 1524mm został zasilony sprężonym powietrzem o ciśnieniu 40 psig do czyszczenia zderzaków. Przy ciśnieniu 40 psig, nóż powietrzny jonizujący Super 1524mm zużywa 102 SCFM (2.887 l/min).
Ciągłe odmuchiwanie przez 1.440 minut (24 h) dziennie x 102 SCFM = 146.880 SCF (4.156.704 l) zużytego sprężonego powietrza dziennie.

 

Przed instalacją sterownika EFC:

Większość dużych zakładów zna koszty sprężonego powietrza. Jeżeli rzeczywiste koszty nie są znane, należy przyjąć $0,25 za 1.000 SCF (28.329 l).

146.880 SCF/1.000=146,88 x $0,25 = $36.72 koszt sprężonego powietrza na dzień

Nowa metoda:

Sterownik EFC został zainstalowany w celu wyłączenia dopływu sprężonego powietrza na 6 sekund gdy nie ma zderzaka – skrócenie cyklu o 37,5%.
1.440 minut x 37,5% = 540 minut czas wyłączenia na dzień

 

Po zainstalowaniu sterownika EFC:

146.880 SCF X 62,5% = 91.800 SCF/1.000 = 91,8 x $0,25 =
$22,95 koszt sprężonego powietrza na dzień
$36,72 (stary koszt sprężonego powietrza) – $22,95 (nowy koszt sprężonego powietrza) =
$13,77 oszczędności na dzień x 7 dni w tygodniu =
$96,39 oszczędności na tydzień x 52 tygodnie w roku =
$5.012,28 oszczędności na rok.

 

Zegar został ustawiony na „przedział” po wykryciu zderzaków. Czujnik został zamontowany w pobliżu noży powietrznych jonizujących Super. Po wykryciu zderzaka, czujnik włączał natychmiast dopływ sprężonego powietrza i uruchamiał 10-sekundową sekwencję czasową do zamknięcia zaworu (odcięcia dopływu powietrza). W przypadku zatrzymania przenośnika, dopływ sprężonego powietrza nie był włączany do momentu wykrycia następnego zderzaka (ponownego załączenia przenośnika).

Zastosowania

Najpopularniejsze produkty dla tego zastosowania

elektroniczny sterownik przepływu powietrza EFC
Otwiera dopływ sprężonego powietrza, kiedy jest to konieczne. Znacząco ogranicza zużycie sprężonego powietrza.
Scroll to Top