$5.012,28 rocznych oszczędności w obszarze sprężonego powietrza przy czyszczeniu zderzaków przed malowaniem
Producent zderzaków samochodowych zainstalował nóż powietrzny jonizujący “Super” 1524mm w obszarze czyszczenia przed kabiną lakierniczą. Zderzaki wjeżdżają do tego obszaru w takiej samej orientacji, w jakiej są transportowane przed montażem do samochodu, poruszając się z prędkością 3 m na minutę w odstępie 305 mm między sobą. Zderzaki są omiatane strumieniem powietrza przez 10 sekund. Przez 6 sekund nie ma żadnego zderzaka w strumieniu powietrza zjonizowanego. Operacja jest wykonywana 24 godziny na dobę w systemie trzyzmianowym.
Nóż powietrzny jonizujący “Super” 1524mm został zasilony sprężonym powietrzem o ciśnieniu 40 psig do czyszczenia zderzaków. Przy ciśnieniu 40 psig, nóż powietrzny jonizujący Super 1524mm zużywa 102 SCFM (2.887 l/min).
Ciągłe odmuchiwanie przez 1.440 minut (24 h) dziennie x 102 SCFM = 146.880 SCF (4.156.704 l) zużytego sprężonego powietrza dziennie.
Przed instalacją sterownika EFC:
Większość dużych zakładów zna koszty sprężonego powietrza. Jeżeli rzeczywiste koszty nie są znane, należy przyjąć $0,25 za 1.000 SCF (28.329 l).
146.880 SCF/1.000=146,88 x $0,25 = $36.72 koszt sprężonego powietrza na dzień
Nowa metoda:
Sterownik EFC został zainstalowany w celu wyłączenia dopływu sprężonego powietrza na 6 sekund gdy nie ma zderzaka – skrócenie cyklu o 37,5%.
1.440 minut x 37,5% = 540 minut czas wyłączenia na dzień
Po zainstalowaniu sterownika EFC:
146.880 SCF X 62,5% = 91.800 SCF/1.000 = 91,8 x $0,25 =
$22,95 koszt sprężonego powietrza na dzień
$36,72 (stary koszt sprężonego powietrza) – $22,95 (nowy koszt sprężonego powietrza) =
$13,77 oszczędności na dzień x 7 dni w tygodniu =
$96,39 oszczędności na tydzień x 52 tygodnie w roku =
$5.012,28 oszczędności na rok.
Zegar został ustawiony na „przedział” po wykryciu zderzaków. Czujnik został zamontowany w pobliżu noży powietrznych jonizujących Super. Po wykryciu zderzaka, czujnik włączał natychmiast dopływ sprężonego powietrza i uruchamiał 10-sekundową sekwencję czasową do zamknięcia zaworu (odcięcia dopływu powietrza). W przypadku zatrzymania przenośnika, dopływ sprężonego powietrza nie był włączany do momentu wykrycia następnego zderzaka (ponownego załączenia przenośnika).
Zastosowania
Najpopularniejsze produkty dla tego zastosowania